LOGOWANIE
Wi-Fi
 

Access Point

Access Point (AP) jest to urządzenie (tzw. mostem), które łączy sieć przewodową z bezprzewodową. Dlatego AP posiadają dwa interfejsy.

Pierwszy interfejs łączy AP z siecią kablową a drugi to interfejs bezprzewodowy łączący się ze sieciami radiowymi. Access Point łączy stacje robocze w sieć bezprzewodową pod warunkiem gdy te stacje są wyposażone w bezprzewodowe karty sieciowe (np. laptopy, palmtopy). Takiego rozwiązania używa się by połączyć dużą ilość urządzeń i uniknąć kablowania. Najważniejszym zadaniem Access Pointa jest przekonwertowanie ramek sieci bezprzewodowej na ramki Ethernetu. AP mają zazwyczaj stworzony panel administracyjny w postaci strony internetowej.

access point

Rys. 22 Access Point firmy Linksys

Komentarze:

 

 
pytanko - czy moge za pomaca tego urzadzenia zlapac bezprzewodowo jakas siec i kablem poprowadzic do komputera??? czekam na odpowiedz
Dodano: 2008-09-17 21:48:06
Autor: pytanko
Access point - Tak. Właśnie do tego służy acces point.
Dodano: 2008-09-22 10:35:20
Autor: Adrian Jabłoński
zapytanie - witam czy ten sprzęt(ze zdjęcia wap54g) nadaje się do tego aby pobłączyc do niego sygnał z kabla a on dalej wysyła radiowo do komputerów wyposażonych w wifi??
Dodano: 2008-09-22 16:34:25
Autor: szymon
AP - Tak oczywiście. Każdy router bezprzewodowy sie do tego nadaje.
Dodano: 2008-09-25 16:14:03
Autor: Adrian Jabłoński
AP - Mnie interesuje czy AP odbierze sygnał bezprzewodowy z routera i prześle dalej bezprzewodowo do oddalonego komputera ??
Dodano: 2008-09-29 21:21:21
Autor: Paweł
AP - Nie spotkałem się jeszcze z takim routerem. Chociaż podobno są jak niektórzy twierdzą. Ja stosowałem dwa Access pointy, jeden odbierał sygnał, przekazywał do drugiego za pomocą skrętki, a drugi nadawał dalej.
Dodano: 2008-09-30 15:45:40
Autor: Adrian Jabłoński
wifi - Witam i dzięki za odpowiedź :) u mnie jest taki problem , że potrzebuje rozesłać internet bezprzewodowo. Pracuje w małym hotelu i router mam na recepcji podłączony pod neostradę. Na pierwszym piętrze jakoś mozna odebrać sygnał ale na drugim jest problem. Nie ma możliwości połączyć kablem więc pomyślałem że może AC przejmie sygnał z routera i prześle dalej. Nikt nie wie jak to zrobić a ja siedze po nocach i kombinuje :( może jakaś silniejsza antena ? ale nie wiem czy router będzie w stanie ja obsłuzyć ??? bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem co robić :(
Dodano: 2008-10-01 00:08:12
Autor: Paweł
Internet w hotelu - Możesz zastosować silniejszą antenę, jednak chyba lepszym sposobem byłoby zrobienie tak jak napisałem wyżej. Kup jeszcze jeden router bezprzewodowy. Od neostrady do routera 1 posc sygnal bezprzewodowy, nastepnie router 1 połącz kablem z routerem 2 i tyle. Router 1 postaw na pierwszym piętrze a drugi na drugim. W ten sposób z neostrady bedzie internet na 1 pietrze a drugi router obsłuży drugie piętro. Możesz też kupić inny router do neostrady o większym zasięgu i postawić go od razu na pierwszym piętrze, takie rozwiązanie też powiino pomóc. Pamiętaj że access point podłączony do neostrady musi być z ADSL a reszta już nie.
Dodano: 2008-10-01 13:08:47
Autor: Adrian Jabłoński
AP - Witam. Dostaję internet poprzez antenę zewnętrzną, czy taki sygnał mogę podłączyć do AP i rozesłać po Wifi dalej do komputerów w moim domu ? Czy muszę mieć do tego 2 AP. Znajomy twierdzi, że router Linksys WAP11 Access Point ma opcję Repeater co umożliwi zebranie sygnału z anteny zewnętrznej podłączonej do niego a jednocześnie rozpowszechnienie tego sygnału po wifi. Czy to jest możliwe ?? Czy cą jakieś AP co pobiorą sygnał i jednoczenie prześlą dalej po wifi lub po kablu ?
Dodano: 2008-10-10 11:02:23
Autor: Łukasz
- Witam AP! oczywiście ze możesz taki sygnał przesyłać dzięki AP ;) Ja osobiście tak mam działam na 2 Linksysach WRT54GL oczywiście oba podłączone są ze sobą bezprzewodowo i działa bez zakłóceń. Teraz moje pytanie kieruje do osób które działały juz na linksysach otóż : - jak skonfigurować je bym mógł podłączyć 3 AP (w gre wchodzi tylko i wyłącznie podłączenie bezprzewodowe)
Dodano: 2008-10-13 21:39:29
Autor: Jakub
Wi fi - Jeżeli masz już tak połączone 2 AP to w czym tkwi problem dodania jednego adresu IP i MAC do konfiguracji i podłączenie routera ? podłączone są ze sobą bezprzewodowo, a czy któryś również odbiera sygnał bezprzewodowo czy po kablu ? Łukasz ja kiedys szukałem takiego routera i nieznalazłem, być może teraz są urządzenia które pozwalają na to, ale jak pisałem nie testowałem jeszcze niczego takiego.
Dodano: 2008-10-14 08:55:37
Autor: Adrian Jabłoński
wi fi - no witam na początku zacznę od tego iż już połączyłem je ze sobą. A jedynym problemem przez którego nie miałem neta to tylko i wyłącznie błąd w konfigurcji Szyfrowania Wireless ;] Oba wszystkie trzy routery odbierają i wysyłają sygnał bezprzewodowo dzięki dwóm antenom na każdym z AP. Łukasz oczywiście ja osobiście proponował bym router Linksys WRT54GL (koszt ok 250 zł) WAZNE przy tym routerze musisz mieć wymienione MAC adresy z dostawca internetu, Oczywiście wszystko będzie mogło odbywać się bezprzewodowo.
Dodano: 2008-10-14 22:16:03
Autor: Jakub
- najprostrze rozwiązanie aby bezprzewodowo odbierał sygnał i zarazem rozsiewał jest zakupienie rutera np. ovsilink wl-5470ap
Dodano: 2008-11-18 20:04:11
Autor: jui
jaki router - Witam oto problem: Potrzebuje ruter ktory bedzie odbieral sygnal z anteny zewnetrznej i jednoczesnie rozsylal bezprzewodowo internet, najlepiej w standardzie N (sygnal do mnie jest nadawany w standardzie g ale chcialbym zeby to bylo tak przyszlosciowo), fajnie jakby tez mozna bylo kiedys podlaczyc do niego np. neostrade lub kablowke o ile to mozliwe. Potrzebuje go poniewaz chce rozdzielic internet(bezprzewodowo) na 3 komputery w domu 2 pietrowym z sieci bezprzewodowej. Kilka pytan dodatkowych: 1. czy za pomoca takiego rutera mozna polaczyc komputery w siec jednoczesnie dzielac internet?(jesli tak to wlasnie glownie do tego potrzebne mi jest zeby byl w standardzie N ) 2. czy mozna do niego podpiac np. drukarke(slyszalem ze sa drukarki z wyjsciem enthernet wiec taka chyba mozna ale np. przez usb czy mozna)? 3. czy mozna podpiac w ten sposob dysk zewnetrzny(wiem ze sa dyski a wlasciwie urzadzenia w ktore wklada sie dysk i dzialaja poprzez wifi) Zalezaloby mi zeby byl to ruter w miare mozliwosci tani lecz nie jakis szajs. Z gory dziekuje za podpowiedz jednoczesnie proszac o dosc szczegolowe opisy poniewaz raczej slabo znam sie na sieciach wifi a dostep do internetu mam mocno ograniczony. Internet do tej pody odbieralem za pomoca karty wifi planeta i anteny panelowej 8 dBi i dzialalo wszystko ok ale od jakiegos miesiaca strasznie spadla szybkosc i w firmie u ktorej mam internet powiedzieli mi ze musze zakupic ruter bo jest mocniejszy a w eterze jest cosraz wiecej szumow(czy to mozliwe)wiec narazie zawiesilem odbior internetu, jednoczesnie nastal problem rozdzielenia lacza na 3 kompy(wlasciwie 2 oraz moj laptop ktorego czasem uzywam w domu). Chcialbym to zrobic w miare mozliwosci na przyszlosc oraz uniwersalnie(zpiecie ich w siec oraz np. sprobowac podlaczyc drukarke czy moze kiedys jakis dysk zewnetrzny) Troszke czytalem o tym ale z powodu braku internetu w domu jestem troszke ograniczony. Pozdrawiam Daniel
Dodano: 2008-11-25 00:41:38
Autor: Daniel
Router - Jeżeli chodzi o router który nadaje i odbiera sygnał bezprzewodowo, to szczerze nie spotkałem takiego sprzętu, chociaż inni internauci piszą, że istanieją :) Kiedyś szukałem właśnie takiego routera w sklepach i nieznalazłem. Rozwiązałem to w ten sposób, że kupiłem dwa routery - jednym odbieram sygnał a drugi nadaje. To rozwiązanie mogłoby być nawet tańsze. Pierwszy router musisz kupić z adsl (do neostrady - jest troche droższy) podłączasz do niego skrętką drugi router (bez adsl i w standardzie N) i nim nadajesz sygnał po domu. Do drugiego routera możesz sobie podłączyć dysk sieciowy albo drukarke (tylko przez skrętkę i złącze RJ-45). Standardowo routery mają po cztery wyjścia RJ-45. Bezprzewodowo możesz podzielić na ile komputerów chcesz. Jeżeli chodzi o firmę to polecam Linksys, D-Link, Planet. Ważne jest żeby kabel od anteny do routera był jak najkrótszy. Długość kabla ma duże znaczenie jeśli chodzi o moc sygnału. Polecałbym także zmianę anteny na kierunkową, jeżeli jest problem z zasięgiem. Sieć konfigurujesz sobie za pomocą tego drugiego routerka. Trzeba ustawić tą samą podsieć dla wszystkic podpiętychh komputerów i urządzeń a następnie skonfigurować urządzenia aby były w tej samej grupie roboczej (będziesz miał wtedy możliwość przeglądania komputerów w miejscach sieciowych).
Dodano: 2008-11-25 10:01:58
Autor: Adrian Jabłoński
AC + antena zew. - Witam serdecznie. Niedawno zakupiłem access pointa i antene zewnętrzną z wtykiem N i chce to połączyć razem w celu przesłania sygnału do budynku oddalonego o 100m. Pytanie dotyczy kabla który chce podpiąć w miejsce standardowej anteny zamontowanej to AC. Jakiej długości mogę zastosować kabel aby sygnał nie stracił na sile?. PS. AC mam połączonego z routerem tej samej firmy. Pozdrawiam Bartek
Dodano: 2008-11-26 21:41:37
Autor: bladeofdarknes
kabel - Powiem tak, czym krotszy kabel tym lepsze parametry transmisji sygnału.
Dodano: 2008-11-27 09:31:18
Autor: Adrian Jabłoński
- Bartek: troszkę już i powiem Ci by nie tracić na sygnale nie przekraczaj długości kabla powyżej 10m, 0>10m nie ma widocznej straty od 10< i więcej odczuwa się już utratę sygnału.
Dodano: 2008-11-30 20:32:04
Autor: Gabrys
- Wjatas jako administrator sieci składającej się z 3 routerów linksysa WRT54GL połączonych bezprzewodowo, każdy oddalony o jakieś 300 metrów od siebie. jak do szkoły to proponował bym na każde piętro po linksysie WRT54GL, możesz je połączyć kablem, jak również bezprzewodowo (ostrzegam przy połączeniu bezprzewodowym jest troszkę roboty)
Dodano: 2008-11-30 20:41:40
Autor: Gabryś
- polecił bym Ci WRT54GL. Jest to router który odbiera i wysyła sygnał dzięki dwóm antenom. Jednak nie można do niego podłączyć Drukarki przez usb, dysku zewnętrznego również do niego nie podłączysz.
Dodano: 2008-11-30 20:45:52
Autor: Gabrys
AP-WolP - Chce odebrać sygnał z anteny zewnetrznej i podłończyć bramkę WolP a do niej zwykły telefon aby kożystać z tlenofonu{telefon internetowy}bez włączania kompa a ruwnież podłączyć kompa przez WiFi ewentualnie kablem.Poradzcie co mam kupić
Dodano: 2008-12-01 00:38:30
Autor: janusz
- Nie wystarczy zwykły router, gdyż nie posiada on funkcji VoIP. Polecam Linksys WRT54GL z uaktualnieniem oprogramowania do wersji 24v. Można wtedy podłączyć tel do niego pod zwykłe wejście LAN. Oprogramowanie można zmienić samemu zajmuje to ok 2 min
Dodano: 2008-12-03 21:57:40
Autor: Gabryś
AP - Czy przez Linksys WRT54GL z uaktualnieniem oprogramowania do wersji 24v.moge odbierć neta od dostawcy drogą radiową i bezpośrednio podłączyć telefon bez użycia bramki VoIP a także rozesłać po WiFi ?A skąt wziąć to oprogramowanie ?
Dodano: 2008-12-07 23:11:18
Autor: Jaś
- Witam. Mam internet radiowy podlaczany przez wtyk BNC do komputera stacjonarnego i drugi komputer - laptop laczy sie z netem za posrednictwem bezprzewodowej karty sieciowej linksysa w komp PC i dlatego musze miec bez przerwy oba kompy wlaczone jesli chce na lapku miec net :/ i stad nasuwa sie moje pytanie: czy kupujac tego linksysa WRT54GL mam mozliwosc podlaczenia do niego wtyku BNC i rozsylania internetu po wifi do lapka i po kablu do stacjonarnego kompa??
Dodano: 2008-12-08 18:42:54
Autor: Daniel
- hmmm Jaś zebyś mógł odbierac linksysem neta od dostawcy musial byś wymienić sie z nim WDS-ami inaczcej ni bedzie smigał net. hmmm bez bramki VoIP nie podłączysz tele. A oprogramowanie znajdziesz na stronie producenta oprogramowania czyli dd-wrt...
Dodano: 2008-12-13 23:31:41
Autor: Gabrys
- Daniel nie podłączysz tego wtyku do WRT54GL
Dodano: 2008-12-13 23:34:04
Autor: Gabrys
- chyba, że zastosujesz przejściówkę z BNC na R-TNC
Dodano: 2008-12-13 23:44:06
Autor:
Nie zgodzę się - Gabryś a co ma router do bramki VoIP ? Zadaniem routera jest doprowadzenie internetu, resztą zajmuje się bramka VoIP. Podłączałem tak kiedyś telefon VoIP i nie było problemów.
Dodano: 2008-12-15 08:35:14
Autor: Adrian Jabłoński
- hmmm może i masz racje ale ja nie do końca jestem pewny czy rzeczywiście tak można :)
Dodano: 2008-12-15 23:07:43
Autor: Gabrys
pytanko - witammam pytanko mam radiowke na dachu i od niej pociagniety kabel do domu wlasnie zrezygnowalem ze staregokompa kupiłem se laptopa i chciałbym odbierac neta bezprzewodowow kazdym miejscu w domu co kupic do tego kabla zeby rozesłac sygnał na całe mieszkanie ???
Dodano: 2008-12-20 00:11:13
Autor: luckas
- mam problem kupiłem AP przewodowego i nie łapie mi wogóle sygnału z anteny(mam radiówke) co mam zrobić, jak go skonfigurować??
Dodano: 2008-12-20 23:46:46
Autor: BINI
wzmocnienie sieci - jak sieć jest zasłaba to stawiasz 2 routery ustawiasz je jako repeter bridge (jesli nie ma takiej opcji to wgrywasz dd-wrt) i jechana masz 2 razy większy zasięg. Ja tak mam w domu i działa wyśmienicie.
Dodano: 2008-12-29 07:18:02
Autor:
pytanie - witam wszystkich mam pytanko nie jestem specjalista od komputerow jestem kierowca jezdze za granice mam laptopa i mala antene zewnetrzna na której łapie sieci bezprzewodowe w roznych miejscach oczywiscie niezabezpieczone sieci.net dziala w zaleznosci od szybkosci. łapie tez duzo sieci zabaezpieczonych i moje pytanie jest czy AP mnie z nimi polaczy.moze ktos mi podpowie jakas ciekawostke moze jakiego sprzetu uzyc zeby czesciej złapac net .dziekuje pozdrawiam
Dodano: 2008-12-29 17:06:55
Autor: piotr
Łamanie klucza WEP - Skoro jesteś kierowcą to pewnie żadne programy Ci nie pomogą, niestety ale troszke trzeba popracować, poczekać, pomęczyć sie nad złamaniem kluczy. Ponadto najnowsze zabezpieczenia wydłużają ten czas do praktycznie nie osiągalnego. I jeszcze jedna ciekawostka - pod windows jest bardzo mało narzędzi do takiego procederu i jest to nie legalne ;)
Dodano: 2008-12-30 08:29:46
Autor: Adrian Jabłoński
Po co dwie antenki - Witam. Mam takie pytanko. Czy te dwie wkręcane antenki działają na zasadzie, że jedna z nich odbiera sygnał, a druga go nadaje, czy po prostu obie działają jak nadawcza bądź odbiorcza.
Dodano: 2009-01-02 13:03:27
Autor: Maciek
Dwie anteny - Przeważnie to one działają tak że zwiekszają zasięg routera. Jedną można ustawić w pionie, drugą w poziomie. Jak wiadomo to sa antenki dookolne.
Dodano: 2009-01-05 14:25:55
Autor: Adrian Jabłoński
- czy pod AP można podłączyć 2 kopy bez routera?? A jeśli tak to jak??
Dodano: 2009-01-20 20:01:56
Autor: Miłosz
AP - Teraz AP mają z reguły wbudowany router, jeżeli nie ma to nie można.
Dodano: 2009-01-21 08:35:16
Autor: Adrian Jabłoński
dwa AP - jeżeli chce dwa AP WL-5450 podłaczyć jako sieć to jak mają być ustawione ten przy ruterze i ten odbierający (klient, AP czy inaczej)
Dodano: 2009-01-25 20:31:41
Autor: dawid
- ja tam postawil bym neo na pierwszym pietrze a jednego ap-ka na pierwszym pietrze a drugiego na 3 :P
Dodano: 2009-02-09 02:15:46
Autor: pax
Połaczenie anteny z karta sieciowa - Mam internet dialogu,odłaczylem modem dialogu i podlaczylem modem z routerem(Edimax)-w jednym urzadzeniu,do ktorego przykrecilem antene zewnetrzna 12 db(kierunkowa).Od tego routera za pomoca anteny chce przeslac sygnal WiFi do siebie do domu w odleglosci ok.500-600metrów.W domu mam laptopa z karta zewnetrzna.I tu prosze o rade.Od tej karty chce pociagnac kabel do anteny 17 db(kieronkowa)na dachu od ktorej moglbym odbierac sygnal.Problem tkwi w tym ze innej lokalizacji anteny nie ma a na dach wychodzi ok.35-40 metrów kabla.Czy przy takiej dlugosci kabla(RF 240)to bedzie chodzic,bo slyszalem ze ciezko.Ewentualnie moge prosic jakas podpowiedz?Żeby nie bylo duzych kosztow?Wszystkie urzadzenia mam tylko kwestia zakupu i poprowadzenia kabla do anteny(laptop(karta zewn)-antena).Żeby to chcialo chodzic???
Dodano: 2009-02-12 23:29:13
Autor: Tomek
radiówka - Mam internet radiowy chciałbym miec sygnał bezprzewodowy w całym mieszkaniu co mam zrobic prosze o odpowiedzi
Dodano: 2009-02-20 10:14:25
Autor: Darek
radiowka - Mam internet radiowy chciałbym miec sygnał bezprzewodowy w całym mieszkaniu co mam zrobic prosze o odpowiedzi
Dodano: 2009-02-20 15:59:51
Autor: adam
router w szkole - witam. mam pytanie odnośnie zainstalowania w szkole sieci wifi... zastanawiam sie nad kupnem routera i nie mam pojecia jaki wybrac.. chciałbym zrobić to tak by w każdym zakątku był możliwy internet przez siec wifi dla laptopów ze standardem 802.11g/b oraz telefonów z obsługą tejże sieci. myslałem nad kupnem 4 routerow (szkola ma internet z neostrady) i rozmieszeniu ich 2 na parterze i 2 na piętrze spięciu je switchem a kabel od switcha podciągnąć do serwera lub bezpośrednio do lącza? prosze o pomoc .. nie wiem jakie routery czy zwykłe np LINKSYS WAG 54G2 wystarczą ? szkoła liczy sobie 200 uczniów... powiedzmy co 3 niech ma możliwość korzystania z wifi.. prosze o propozycje bede wdzieczny pozdrawiam
Dodano: 2009-03-07 13:54:48
Autor: Dawid
Sieć - Witam, mam na dachu antene, od niej idzie kabel do swicha a od niego dwa kable do dwóch różnych PC. Czy jesli tego swicha zamienie na router będe mógł podłączyc do niego owe dwa kable + bezprzewodowo komputer znajdujący się na innym piętrze? prosze o pomoc
Dodano: 2009-03-08 20:45:02
Autor: Daniel
Sieć - jaki sprzęt - Witam. Chcialbym zbudowac siec do podzialu neo na 6 kompow rozmieszczonych dookola mojego domu najdalej 700m. posiadam router pentagram cerberus p 6331-6 z ADSL i wifi. zeby antena byla widoczna fizycznie dla wszystkich klientow musialaby byc oddalona od tego routera o jakieś 30m (tak dlugi kabel raczej odpada) wiec mysle o jakims ap z zasilaniem POE bezposredmio przy antenie nadawczej. 1. jaki AP? 2. jaka ant bazowa? 3. jakie okablowanie i jak to polaczyc? 4. jaki sprzęt do odbioru? PROSZE O POMOC
Dodano: 2009-03-10 17:56:32
Autor: Przemek
- Daniel - oczywiście powinno CI wszystko łazić
Dodano: 2009-03-12 22:00:57
Autor: Gabrys
- Dodał: dawid - 2009-01-25 20:31:41 jeżeli chce dwa AP WL-5450 podłaczyć jako sieć to jak mają być ustawione ten przy ruterze i ten odbierający (klient, AP czy inaczej) Router który ma byc jak pierwszy musi być ustawiony na AP mieć włączony server DHCP i w opcji WDS wpisany adres MAC i adres IP no i oczywiście maskę podsieci 255.255.255.0 c co do ustawień drugiego to wygląda to w ten sposób: musi również być ustawiony na AP. serwer DHCP wyłączony i ustawiony na Forwarder gdzie podajesz adres IP pierwszego. w opcji WDS wpisany adres MAC pierwszego jak i maska podsieci i IP. oczywiście na drugim Routerze musisz mieć wyłączona opcja "Typ Połączenia Internetowego"
Dodano: 2009-03-12 22:10:49
Autor: Gabrys
- Witam! Odbieram bezprzewodowo od mojego kolegi sygnal. mam u siebie karte wifi. terz jeszcze jeden moj kolega chce miec internet ale nie odbierze bezposrednio sygnalu od tego kolegi co dzieli ze mna internet. dodam ze sygnal jest wysylany i odbierany przez anteny kierunkowe i ten trzeci nie ma mozliwosci zlapac tego sygnalu. chcialbym jakos podzielic ten sygnal co ja odbieram tylko nie wiem jak. mam wolny router pentagram p6331-6 cerberus ktory posiada wifi. czy jest mozliwosc zeby ten cerberus odbieral sygnal od mojego kolegi?? i jak go skonfigurowac?? bo probowalem i nie moge sie polaczyc, jesli bym skonfigurowal tego pentagrama zeby odbieral sygnal i ja przez kabel sieciowy do niego podlaczony mial internet to juz bym sobie dal rade. z gory dziekuje
Dodano: 2009-04-13 13:21:00
Autor: arek
8 + 1 AP - Moje pytanie jest takie. Jezeli mam 8 AP oddalone od serwera np. 20 m to czy musze podlaczac je kablem do serwera czy moge przy serwerze postawic dodatkowy AP który bedzie dbieral/nadawal sygnal do tych osmiu AP? Czy przy tym jednym AP ma byc dodatkowa antena i czy da rade przesylac dane z 8 AP? Z gory dziekuje za odp.
Dodano: 2009-05-20 11:32:05
Autor: Rafal
Port w AP - Jak przypisać piorytet jednemu portowi w Linksys na DD-WRT aby moja bramka VoIP lepiej śmigała ?.
Dodano: 2009-08-10 22:19:31
Autor: jaś
Internet bezprzewodowy - Witam , wczesniej pisałem o rozesłaniu internetu w małym hotelu bezprzewodowo. Udało mi się dokonać tego bez kabli.Tak jak pisałem - w recepcji na parterze jest router podłączony do neostrady a na pierwszym piętrze pod sufitem zamontowałem dwa routery które odbierają sygnał bezprzewodowo i przekazują wzmocniony na drugie piętro również bezprzewodowo. Zasięg mam super i bez żadnych kabli.Dla zainteresowanych router który u mnie odbiera i przesyła dalej internet jest firmy Air Live ( model WL-5460AP ) koszt ok. 200zł
Dodano: 2010-01-16 21:29:59
Autor: Paweł
Pytanie - Witam. Czy jest jakiś ruter z zasięgiem około 300metrów (albo inne rozwiązanie - nie kabel). Potrzebuje przesłać sygnał pomiedzy dwoma budynkami oddalonymi od siebie około 250metrów. W jednym budynku jest komputer stacjonarny z dostępem do net-u a w drugim mam laptopa z Wifi.
Dodano: 2010-04-25 21:01:00
Autor: Pieko