Linkowanie w obrębie strony to jedno z najlepszych narzędzi do zwiększenia wydajności pozycjonowania. Dlaczego zatem z taką ostrożnością po nie sięgamy? Dzięki poniższym zasadom przekonamy się, że linkowanie wewnętrzne to tak naprawdę logiczny i proces, który warto wdrożyć już teraz na naszą witrynę.

Za co odpowiada linkowa wewnętrzne?

Pomimo tego, że tak wiele się mówi na temat linkowania zewnętrznego i jego roli w pozycjonowaniu, nie możemy zapominać o linkowaniu wewnętrzny. Jego główną rolą, oprócz poprawienia naszej pozycji w wyszukiwarkach, jest polepszenie nawigacji na stronie.

Odpowiednio rozmieszczone linki wewnętrzne pomagają w przechodzeniu na tematyczne podstrony i w poruszaniu się po całej stronie. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w przypadku większych witryn. Dzięki nim mamy również wpływ na to, do jakich treści przekierujemy użytkownika, żeby był on bardziej skłonny do zakupu bądź skorzystania z oferty.

Ponadto nie zapominajmy, że linkowanie wewnętrzne odpowiada również za zdefiniowanie architektury oraz hierarchii witryny oraz klasyfikuje jej całą moc. Jest też  nie bez znaczenia dla robotów wyszukiwarki, które mogą dzięki niemu sprawniej poruszać się po stronie.

Więcej treści – więcej linków

Stworzenie podstron, będącymi zadedykowanymi wyłącznie linkom, jest słabym pomysłem, który będzie źle odebrany zarówno przez wyszukiwarkę, jak i użytkowników. Zamiast tego lepiej jest postawić na wzbogacenie strony o dodatkowego podstrony z treściami. Stworzenie zakładki blogowej jest jednym z najpopularniejszych pomysłów. Każdy wpis nasuwa możliwość wstawienia co najmniej jednego linku kierującego dalej.

Strony z dużą ilością treści, pomagają nam stworzyć odpowiednią strategię linkowania. Pamiętajmy jednak, aby przy tworzeniu linków wykorzystywać głównie tekst zakotwiczenia. Tego rodzaju odnośnik powinien występować częściej aniżeli grafika. Jeśli już się decydujemy na obrazy, zadbajmy o to, aby były one dobrze oznaczone oraz opisane tagiem ALT.

Nie kierujmy do strony głównej

Bardzo często osoby, które rozpoczynają pracę nad stroną, umieszczają w jej obrębie linki, prowadzące do strony głównej. Taki zabieg jednakże jest mało skuteczny i użyteczny dla odbiorców. W wielu przypadkach użytkownik nie chce przecież wracać do strony głównej. Umieszczenie do niej linku nie sprawi też, że nasza witryna będzie się lepiej pozycjonowała.

Zamiast kierować bezpośrednio do strony głównej, warto stosować tak zwane głębokie łączenia. W tym celu przekierowujmy użytkowników do podstron, których nie ma w menu głównym. Zwiększymy tym samym ruch w obrębie całego serwisu, a nasze linkowanie będzie skuteczniejsze.

Zachowujmy zgodność tematyczną linków

W rozmieszczeniu linków, warto pomyśleć nad ich tematyką. Nie warto bowiem łączyć ze sobą kategorii, które są ze sobą całkowicie niezwiązane. Odnośniki tego rodzaju będą znacznie mniej klikane przez użytkowników.

Jeśli zatem mamy podstronę, opowiadającą o męskich marynarkach, lepiej przekierować odbiorcę do artykułu na temat krawatów, aniżeli damskich perfum. Przygotowanie strategii i przemyślenie odpowiednich łączeń pozwoli nam uniknąć bałaganu w linkowaniu.

Używajmy naturalnych przekierowań

Artykuły, które są często odwiedzane przez użytkowników, są znakiem dla wyszukiwarki, że są wartościowe i warto je wyróżnić. Dlatego pracując nad linkowaniem wewnętrznym, warto zastanowić nad reakcją samego odbiorcy, a następnie o robotach wyszukiwarki.

W tym celu starajmy się zachować jak największą naturalność linków. Powinny one być nie tylko dopasowane tematycznie, ale także dobrze komponować się w treść tekstu. Tym samym zwiększamy możliwość zaangażowania użytkownika, który będzie chciał pogłębić wiedzę na dany temat.

Każdy link musi mieć swój kontekst. Nie linkujmy zatem dla samego linkowania. Bezmyślne rozmieszczenie odnośników w obrębie strony, niczemu nie służy. Dzięki temu każda z linkowanych podstron nie będzie ulepszała się wzajemnie.

Używajmy rozsądnej liczby linków

Co za dużo to nie zdrowo. Jak się okazuje, również w przypadku SEO. Dlatego miejmy się na uwadze. Nietrudno bowiem o przesadzenie z ilością linków. Nawet jeśli chcemy dobrze, lista z wieloma odnośnikami działa tylko na naszą niekorzyść.

Google w swoich zaleceniach podaje, aby stosować rozsądną liczbę odnośników. Tylko co to znaczy rozsądna liczba? Na to pytanie nie ma już odpowiedzi. Dlatego trzeba odwołać się do wiedzy i doświadczenia, jak nie naszego, to ekspertów, którzy od lat pracują nad pozycjonowaniem i strategią linkowania wewnętrznego.

Ogólna zasada mówi, aby trzymać się od trzech do czterech linków na jedną treść. Liczba ta jest oczywiście zależna od długości publikacji. Jeśli artykuł jest dłuższy niż 1500 słów, możemy dodać większą liczbę linków. Sami musimy znaleźć złoty środek, aby nie przesadzić ani w jedną, ani w drugą stronę.

Linkowanie wewnętrzne należy do jednych z podstawowych narzędzi optymalizacyjnych. Pomimo tego sięgamy po nie niepewnie. Rozmieszczenie linków w obrębie swojej strony nie tylko zwiększy zaangażowanie użytkowników, ale także poprawi indeksację witryny, dzięki łatwiejszej nawigacji dla robotów. Pamiętając o powyższych wskazówkach, uda nam się stworzyć strategię linkowania, które poprawi pozycjonowanie naszej strony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here