Działania z zakresu optymalizacji oraz pozycjonowania to nie tylko aspekty techniczne, ale także dostarczanie jak najlepszej jakości swoim odbiorcom. Za pomocą SEO copywritingu możemy stworzyć treść, która zaangażuje użytkowników oraz odnajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwarki. Jak zatem pisać w duchu zasad SEO copywritingu?

Czym jest SEO oraz copywriting?

Żeby zrozumieć, czym jest SEO copywriting, należy najpierw skupić się na obu członach tego terminu. Dopiero dzięki temu będzie dla nas jasne, w jaki sposób oba te działania wpływają na siebie oraz jaki rezultat mogą przynieść.

Co to zatem SEO? Z angielskiego to Search Engine Optimization. Jest dość obszerny temat, który obejmuje szereg działań z zakresu pozycjonowania oraz optymalizacji witryny. Jego celem jest dążenie do jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Do zadań specjalisty SEO należy między innymi optymalizacja treści, zadbanie o odpowiednią architekturę strony oraz jej kodu, jak też pozyskania wartościowych linków przychodzących.

Z kolei copywriting to tworzenie tekstów na stronę. Mamy tutaj na myśli nie tylko artykuły, ale wszelkiego rodzaju treść w obrębie witryny. Zaliczamy zatem do niej opisy produktów, kategorii, jak i poszczególnych sekcji na stronie.

Łącząc obie te definicje, możemy wysunąć wniosek, czym jest tak naprawdę SEO copywriting. Nie jest to samo pisanie tekstów, ale przygotowywanie ich oraz optymalizacja pod wymogi wyszukiwarki internetowej. Stworzona treść w ten sposób będzie się lepiej pozycjonować, a tym samym generować ruch na stronie.

Zasady dobrego SEO copywritingu

Dostosowanie treści pod wymogi wyszukiwarki wcale nie jest takie proste i nie każdy copywriter zna najważniejsze zasady. Nie sposób omówić też w jednym artykule wszystkich aspektów dobrego  SEO copywritingu. Warto jednak wyróżnić najważniejsze elementy, które odgrywają kluczową rolę.

Słowa kluczowe

Przede wszystkim tekst powinien być opatrzony odpowiednimi słowami kluczowymi. Mają one odpowiadać nie tylko tematyce tekstu, ale także na zapytania użytkowników. W tym celu stosuje się zewnętrzna narzędzia pokazujące popularne frazy, jakie są wyszukiwane przez internautów. Następnie wybrane słowa kluczowe powinny się znaleźć w samej treści, jak też w tytule, nagłówkach, a także w opisie ALT grafiki.

Pamiętajmy jednak o podstawowej zasadzie, jaką jest naturalność. Zastosowane słowa kluczowe nie mogą wyglądać na frazy, które znalazły się tam celowo. Używajmy zatem odpowiedniego szyku zdań i sięgajmy również po odmienione słowa kluczowe. Zwróćmy uwagę także na ich ilość. Im krótszy tekst, tym wybrana fraza musi się pojawiać rzadziej. Nienaturalne powtórzenia są źle odbierane nie tylko przez użytkowników, ale również przez wyszukiwarkę.

Formatowanie

Opublikowany artykuł powinien być również atrakcyjny wizualnie. Dlatego też unikajmy jednolitej ściany tekstu. Podział na akapity oraz sekcje jest nieodzownym aspektem ciekawego tekstu. Powinniśmy go ustrukturyzować poprzez umieszczenie nagłówków H1-H6, a także dodać pogrubienia czy wyliczenia.

Istotne są również grafiki. Ich rolą jest nie tylko zobrazowanie danego tematu, ale także urozmaicenie tekstu. Przed publikacją należy je zoptymalizować, aby nie były większe aniżeli około 400 kb. Powinny być również opatrzone tytułem i tekstem alternatywnym, w którym znajdą się słowa kluczowe.

Nie zapominajmy również o dodaniu linków, prowadzących do innych części strony. Tak zwane linkowanie wewnętrzne wspomaga nie tylko pozycjonowanie, ale także ułatwia nawigację użytkownika po różnych podstronach witryny. Jednocześnie pamiętajmy, aby wszystkie adresy URL były jak najprostsze bez zbędnych liczb czy znaków diakrytycznych.

Rola SEO copywritingu

Zajmując się SEO copywritingiem, nie możemy pominąć jego najważniejszej rzeczy. Nasze teksty muszą przede wszystkim być pisane dla użytkowników, a nie dla robotów wyszukiwarki. I w tym właśnie tkwi największa moc SEO copywritingu. Pamiętajmy bowiem, że algorytmy są opracowywane w ten sposób, aby dostarczać jak najlepszy content użytkownikom. Jeśli zatem połączymy ciekawą treść oraz najważniejsze aspekty techniczne dotyczące jej formatowania, spełnimy oczekiwania obu stron.

Dzięki odpowiedniemu doborowi tematu oraz słów kluczowych będziemy mieli większą świadomość potrzeb konsumenta. Tym samym łatwiej stworzymy treść, która na nie odpowiada. Budowanie odpowiedniej strategi contentowej oraz publikacja angażujących tekstów jest najważniejsza na każdej stronie, która chce sprzedawać swoje produkty, jak też usługi.

Dlatego też SEO copywritingu nie może zabraknąć na stronie witrynie naszej firmy, jak też na sklepie internetowym. Za furtkę do publikacji tekstów mogą nam posłużyć poszczególne elementy na stronie, takie jak zakładka blog, gdzie mamy możliwość umieszczenia dowolnej ilości artykułów odpowiednio sformatowanych i opatrzonych słowami kluczowymi. Zamiast jednak poświęcać uwagę na ich liczbę, warto skupić się na jakości oraz systematyczności w publikowaniu. Pisząc ciekawe treści i stosując się do wyżej wymienionych zasad, poprawimy swoją pozycję oraz ruch na stronie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here