Jak rozkręcić swój biznes w internecie? Przede wszystkim wykorzystujmy okazje, jakie wyszukiwarka sama nam proponuje. Jedną z nich są wizytówki Google. Stwarzają one wiele możliwości dla właścicieli lokalnych firm, jak też mogą pomóc w kreowaniu pozytywnego wizerunku w internecie.

Zalety posiadania wizytówki Google

Szukając zalet wizytówki Google, zwróćmy uwagę przede wszystkim na to, że wyświetla się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki wyróżnionej czcionce oraz dodatkowemu zdjęciu przyciąga ona uwagę użytkownika. Tak naprawdę daje nam to dodatkową przestrzeń do reklamowania swoich usług i to całkowicie za darmo!

Wizytówka Google Maps wyświetla się na samej górze i nie zostaje niezauważona. Dotyczy to nie tylko wyszukiwań lokalnych, ale także ogólnych. Dlatego dzięki nim nasza strona może wyświetlać się 2, a nawet 3 razy, jeśli korzystamy z kampanii płatnej  w wynikach nieorganicznych.

Nie jest to jednakże jedyna korzyść. Zwróćmy uwagę również na takie aspekty jak możliwość dodawania komentarzy i ocen. Tego rodzaju rekomendacje innych użytkowników są sprawdzane w pierwszej kolejności przez potencjalnych klientów. Dlatego warto zadbać o to, aby nasze usługi były na jak najwyższym poziomie. Przełoży się to zarówno na nasze opinie i średnią ocen, jak i też na zapytania od nowych użytkowników

Kto powinien mieć swoją wizytówkę Google Maps?

Zacznijmy do tego, że wizytówka GoogleMaps jest usługą bezpłatną. Do tego jej uzyskanie nie jest bardzo skomplikowane. Powoduje to, że są one na wyciągnięcie ręki dla każdej firmy. Dzięki swojej niezobowiązującej formy możemy z nich skorzystać w zasadzie w każdej sytuacji, jeśli tylko nasze przedsiębiorstwo ma fizyczny adres.

Są jednak osoby, które powinny przede wszystkim skorzystać z wizytówki Google. Są to firmy, które działają lokalnie. Wizytówki pozwalają na dodatkowe wyświetlania w wyszukiwaniu lokalnym. W przypadku, kiedy użytkownik potrzebuje danej usługi w swoim pobliżu, skorzysta z map Google. Warto zatem posiadać przygotowaną wizytówkę.

Jednakże nie jest to jedyna sytuacja, w której Mapy Google przychodzą nam z pomocą. Pamiętając, że wizytówka to dodatkowa powierzchnia na stronie z wynikami wyszukiwania, nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystały z nich także firmy niedziałające wyłącznie lokalnie, ale na terenie całego kraju.

Jak zdobyć swoją wizytówkę

Warunkiem koniecznym do otrzymania wizytówki jest rejestracja strony w Google Moja Firma. Będziemy potrzebowali podstawowe dane o firmie jak nazwa, godziny otwarcia, numer telefonu i oczywiście adres. Pamiętajmy również że lokalizacja musi być także umieszczona na naszej stronie. Jej brak zostanie szybko wykryty przez roboty indeksujące.

W tym miejscu mamy również możliwość podania takich niezbędnych informacji jak kategorię usług, jakie świadczymy. Jeśli zaś wykonujemy pracę niekoniecznie pod adresem fizycznym, a na przykład w domu klienta to również jest to miejsce, aby wybrać tę opcję.

Następnie nasza wizytówka musi być zweryfikowana przez Google. Proces ten może przebiegać różnie – w zależności od tego, na ile nasz profil jest zaufany. Jeśli cieszymy się dobrą reputacją, a nasza strona oraz wniosek nie budzą zastrzeżeń, wizytówka pojawi się automatycznie.

W większości jednak wypadków potwierdzania dokonamy poprzez e-mail lub rozmowę telefoniczną. Jeśli zaś nasza strona istnieje od niedawna, możemy spodziewać się fizycznego listu na podany adres. W takim przypadku weryfikacja może potrwać chwilę dłużej. Zdarza się to jednak rzadko i w większości przypadków nasza wizytówka będzie dodana bardzo szybko.

Jak zadbać o pozytywne opinie?

Posiadanie wizytówki Google niesie ze sobą sporo korzyści, ale również obowiązków. W końcu to właśnie tam internauci będą pisali swoje opinie oraz wystawiali nam oceny. A jak wiemy, zadowolony klient poleci nas dalej 3 osobom, natomiast niezadowolony – 10. Dlatego musimy trzymać rękę na pulsie przez cały czas.

Co jednak zrobić, kiedy zaczną napływać negatywne opinie? Przede wszystkim nie panikujmy, ale też nie ignorujmy ich. Jedna zła rekomendacja może ciągnąć za sobą kolejne. Warto zatem przyjrzeć się sprawie i ocenić, czy zaistniała sytuacja wynikła z naszego zaniedbania.

Negatywny komentarz zawsze powinien spotkać się z odpowiedzią z naszej strony. Nie wchodźmy jednak w publiczne dyskusje i nie próbujmy za wszelką cenę udowodnić swoją rację. Zamiast tego przeprośmy za zaistniałą sytuację i zaproponujmy odpowiednią rekompensatę. Dzięki takiemu zachowaniu pokażemy wszystkim użytkownikom, że zależy nam na naszych klientach i że wciąż udoskonalamy swoje usługi.

Z kolei, gdy podejrzewamy, że negatywne opinie powstały wskutek działań nieuczciwej konkurencji, zawsze możemy zgłosić taki incydent do Google. W takich sytuacjach, kiedy udowodnimy, że opinia jest nieprawdziwa, wyszukiwarka ją usunie.

Podsumowanie

Czy warto posiadać wizytówkę Google? Jak najbardziej. Dotyczy to właściwie każdej strony internetowej, a przede wszystkim firm, które pracują lokalnie. Dzięki wizytówce Google zyskujemy dodatkową przestrzeń na karcie z wynikami, a pozytywne opinie naszych klientów, przyciągają nowych. Jeśli jeszcze nie korzystamy z takiej opcji, zmieńmy to jak najszybciej!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here