Skuteczny tekst reklamowy to taki, który sprzedaje. W internecie niestety nie brak tekstów, które nie przynoszą żadnej wartości. Jak zatem napisać treść, która będzie się wyróżniać spośród konkurencji i zatrzyma uwagę czytelnika?

Podstawowe zasady copywritingu

Tekst reklamowy nie jest przypadkowym zlepkiem słów. Nie on także treścią, którą przyjemnie się czyta, ale nie wnosi ona nic nowego, ani nie zachęca użytkownika do podjęcia dalszych kroków. Copywriter, zanim napisze tekst reklamowy, musi zmierzyć się z zadaniami, od których zależy rezultat jego pracy. Jak się zaraz przekonamy, sama umiejętność dobrego pisania nie wystarczy, aby   napisany tekst zaczął sprzedawać.

Wybór odpowiednich słów

Słowa kluczowe wybierane pod SEO to niejedyny aspekt, nad jakim musi się skupić copywriter, przygotowujący tekst reklamowy. Równie ważny jest styl wypowiedzi oraz dobrany język. To właśnie za ich pomocą możemy dotrzeć do użytkowników, którzy natrafią na nasz tekst.

Same frazy kluczowe tutaj nie wystarczą. Należy sięgnąć do podstaw reklamy, jakimi jest nauka perswazji oraz psychologia. Dzięki temu trafimy w samo sedno i przekonamy oraz zmotywujemy użytkowników do podjęcia działania. Operujmy zatem tonem wypowiedzi, dostosowanym do osób, które będą to czytać. Pamiętajmy, że po drugiej stronie jest człowiek, a nie robot wyszukiwarki. Piszmy przede wszystkim dla ludzi.

Zwrócenie na siebie uwagi

W obecnych czasach jesteśmy rozpraszani przez wiele rzeczy jednocześnie, a najwięcej z nich znajduje się w internecie. Dlatego, jeżeli planujemy opublikować tekst reklamowy online musimy być przygotowani na prawdziwą walkę o uwagę klienta.

Jeśli tekst nie będzie dopasowany do danej grupy, czy też będzie zbyt trudny albo nudny – żaden internauta nie zatrzyma długo na nim wzroku. Dlatego copywriter musi być nie tylko kreatywny, ale także sprytniejszy od konkurencji i w lepszy oraz w prostszy sposób przekazywać komunikat klientowi.

Wyjątkowość

Jak zatem zwrócić na siebie uwagę? Przede wszystkim przez bycie wyjątkowym. Treść tekstu reklamowego powinna przedstawiać nie tylko same zalety produktu bądź usługi, ale musi również przedstawiać unikalne cechy, jakich nie spotkamy u konkurencji.

W tym przypadku wyjątkowość może oznaczać wiele rzeczy. Nie zawsze musi być to cena, równie skuteczny będzie czas, a także skuteczność. Najlepiej, aby wartość ta była mierzalna, dzięki czemu klient będzie miał punkt odwołania, a nasz komunikat zyska na wiarygodności.

Jak nie pisać tekstów reklamowych?

W copywritingu nietrudno o pułapki, w które wpadają osoby, zaczynające dopiero poznawać tajniki pisania skutecznych treści. Brak analizy grupy docelowej, pośpiech, a nawet zbyt niska cena – jest wiele rzeczy, które cechują źle napisany tekst reklamowy, my zaś skupimy się na najczęściej popełnianych błędach.

Brak rozeznania

Tak zwane lanie wody nigdy nie przyniosło oczekiwanych rezultatów sprzedażowych. Dochodzi do niego zwłaszcza wtedy, gdy copywriter nie jest przygotowany do napisania tekstu. Zanim napiszemy pierwsze słowo, musi być ono poprzedzone dogłębną analizą grupy docelowej, jak i samej branży. Sam etap pisania przychodzi dopiero na końcu, kiedy czujemy się swobodnie w danej tematyce.

Źle zdefiniowana korzyść

„Jaką korzyść ma klient dzięki naszym produktom/usługom?”- właśnie takie pytanie należy sobie postawić przed napisaniem jakiegokolwiek tekstu sprzedażowego. Dlatego nie warto rozpisywać się szeroko o swojej własnej firmie, która się staje wyłącznikiem w treści. Taki tekst nikogo nie przekona.

Kopiowanie konkurencji

Rozeznanie w działaniach, jakie czyni konkurencja, jest bardzo ważne. Jednakże nie należy ich bezmyślnie kopiować. Inaczej zawsze będziemy w tyle. Zamiast tego warto się nimi inspirować, aby tworzyć teksty lepsze i skuteczniejsze. Tylko tak będziemy mogli się wyróżnić na ich tle.

Dobry tekst, czyli jaki?

Tekst reklamowy, który będzie skuteczny to przede wszystkim taki, który będzie adekwatny do grupy odbiorców, nie będzie nudny, ale przejrzysty i ciekawy. Odpowiednie przygotowanie to podstawa. Doświadczony copywriter wie, że dobry tekst nie powstaje w kilka minut. Niekiedy potrzeba kilku godzin, a czasem nawet dni, aby treść była odpowiednio przygotowana, aby trafiać do właściwych klientów

Jak zatem napisać dobry tekst reklamowy? Przede wszystkim stosujmy się do porad napisanych powyżej. Pamiętajmy także, aby

– zrozumieć branżę, o jakiej piszemy

– tworzyć personę, czyli profil klienta

– przedstawiać wartości

– pisać prosto i zrozumiale, ale unikać lania wody

Żeby przygotowany tekst był skuteczny i wzbudził entuzjazm wśród grupy odbiorców, sam musi być napisany z takimi emocjami. Dlatego też osoba podejmująca się pisania treści reklamowych, powinna przede wszystkim lubić pisać.

Zanim powstanie dobry, krótki tekst, musi niekiedy powstać kilka stron szkiców. Dodatkowo analiza grupy odbiorców i poznanie samej branży powoduje, że sam etap właściwego pisania, może wydawać się najkrótszym. Właśnie dlatego to, co zrobimy na samym początku, jeszcze zanim napiszemy pierwsze słowo, ma tak kluczowe znaczenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here