Osiągnięcie wysokiej pozycji w internecie wymaga wszechstronnego działania, które będzie obejmowało wiele płaszczyzn i zabiegów. Oprócz pozyskiwania mocnych linków zwrotnych oraz optymalizacji kodu strony warto zwrócić uwagę także na content marketing. Przygotowane publikacje mogą wspomóc pozycjonowanie, a jednocześnie zadbać o wizerunek marki w internecie. Jak zatem stworzyć content zgodny z zasadami SEO?

Marketing kiedyś a dziś

Wcześniej, żeby nasza strona pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania, potrzebowaliśmy pozyskać do niej wiele odnośników. Im więcej linków do niej prowadziło, tym cieszyliśmy się lepszymi efektami. Jednocześnie jednak na portalach internetowych panował niemały chaos. Brak odpowiednich algorytmów Google sprawiał, że właściciele stron nie przykładali się do jakości, a nawet dopuszczali się kopiowania treści z konkurencyjnych portali.

Dzisiaj takie działania wydają się niedopuszczalne. Zmiany, jakie zostały wprowadzone w Mountain View, pozwoliły na przywrócenie porządku w wyszukiwarce. Obecnie algorytm Pingwin odpowiada za link building, z kolei algorytm Panda faworyzuje dobre i unikalne treści. Tym samym to jakość działań pozycjonera stała się fundamentem pracy, a nie ilość pozyskanych linków czy użycie wielu słów kluczowych. W wyniku tych zmian content marketing stał się coraz bardziej potrzebny do skutecznego pozycjonowania stron internetowych.

Czym jest content marketing?

Content marketing jest obecnie odmieniany przez wszystkie przypadki. Jednak czy wiemy, na czym on polega? Do działań content marketingowych możemy zaliczyć wszelkie publikacje, jakie mają na celu nie tylko przekazanie informacji, ale także zwiększenie zaangażowania naszej grupy docelowej oraz kreowanie wizerunku marki.

Ograniczenie content marketingu do samej tylko treści byłoby jednak bardzo ubogie. Oprócz publikacji artykułów w jego ramy wpisują się także inne elementy takie jak: grafiki, infografiki, posty w mediach społecznościowych, aplikacje, gry, webinary czy newsletter. Innymi słowy, content marketing opiera się na tworzeniu opowieści wokół marki, co umacnia jej wizerunek, a także przyciąga nowych klientów. Jednocześnie wspomaga on pozycjonowania i przekłada się na efekty działań SEO.

Wpływ content marketingu na SEO

Na pozycjonowanie strony internetowej składa się pozyskiwanie linków zewnętrznych, a także dobieranie słów kluczowych do przygotowywanych publikacji. Oba te zadania mogą być wspomagane przez content marketing. Dobrze stworzone treści pojawiają się nie tylko na docelowej stronie internetowej, ale także na zewnętrznych. Są to zarówno artykuły sponsorowane, jak i opisy produktów czy wpisy na blogach.

Jak zostało już wcześniej wspomniane, efekt pozycjonowania jest uzależniony od jakości działań. Dlatego też tak istotny jest content marketing, a co za tym idzie odpowiednie przygotowanie copywritera do napisania treści zgodnych z SEO.

Dobrane wcześniej słowa kluczowe oraz pozyskane linki zewnętrzne muszą mieć naturalny charakter. Wymusza to takie przygotowanie tekstu, w którym ich użycie nie będzie budziło wątpliwości wyszukiwarki oraz użytkownika. Treści niskiej jakości mogą zostać odebrane przez roboty Google jako spam tak samo, jak zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych. Jak najbardziej naturalny efekt powinien być głównym celem naszych działań marketingowych.

Zadaniem copywritera zatem jest przygotowanie takiego tekstu, który będzie nie tylko ciekawy dla odbiorcy, ale także zgodny z zasadami SEO, wykorzystując przy tym w odpowiedni sposób słowa kluczowe oraz anchory. Pamiętajmy bowiem, że ich niewłaściwe wykorzystanie może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

Content, czyli jakość

Zduplikowane lub niezoptymalizowane treści to coś, czego dzisiaj nie chcielibyśmy widzieć na stronie internetowej. Dlatego też content marketing musi się skupiać tak bardzo na szczegółach, które wpływają na ostateczny odbiór tekstu. Dotyczy to zarówno aspektu technicznego, jak i treściowego.

Oprócz samych słów kluczowych oraz linków artykuły powinny być także odpowiednio zoptymalizowane. Struktura tekstu ułatwia jego odczytanie przez użytkowników i roboty wyszukiwarki. Z tego powodu nie powinniśmy zapominać o takich aspektach jak nagłówki H1-H3 oraz podział na akapity. Warto także, aby słowa kluczowe oraz ważne informacje zostały pogrubione. Długość tekstu natomiast powinna być dostosowana do jego przeznaczenia; opisy produktów czy kategorii powinny być krótsze, ale treściwsze, z kolei wpisy na blogach mogą poruszać szerzej daną tematykę.

Content marketing oraz SEO idą w parze już od kilku lat. To właśnie na nie największe marki nie oszczędzają budżetu, a niewielkie strony mają dzięki nim szansę na uzyskanie satysfakcjonującego wyniku i wysokiej pozycji w internecie. Dlatego my również powinniśmy przykładać do nich jak największą wagę. Nie pomijając kwestii optymalizacji oraz dbania o wysoką jakość możemy poprawić swoje wyniki, a także zbudować markę, która będzie odbierana pozytywnie przez użytkowników i przyciągnie nowych klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here