Influencer marketing jest nowym narzędziem do prowadzenia kampanii reklamowej w internecie. Poprzez skuteczną strategię pozwala on na uzyskanie dużych efektów w krótkim czasie. Dzięki czemu stał się on dzisiaj takim fenomenem oraz czym influencerzy zyskali sobie tak wierną grupę odbiorców?

Marketing, który działa cuda

Jak to się dzieje, że z jednej niepozornej firmy, powstaje marka o wielotysięcznym  zasięgu oraz ogromnym zainteresowanie? Odpowiedzią na to jest influencer marketing, czyli wykorzystanie osób rozpoznawalnych w mediach społecznościowych do promocji danego produktu.

Ich wpływ na świadomość konsumencką użytkowników jest niebagatelny. Influencer marketing polega przede wszystkim na rekomendacjach i lokowaniu produktu czy też marki w jak najbardziej naturalny sposób. Taki przekaz zyskuje na autentyczności, a to przekłada się na jego sukces, którym może się pochwalić niejedna marka.

Influencer marketing dla kogo?

Z influencer markeringu może skorzystać każda firma. Jednakże istnieje przedział wiekowy grupy odbiorców, który jest najbardziej podatny na tego rodzaju przekaz. Są to oczywiście najmłodsi użytkownicy, czyli młodzież oraz osoby powyżej 20 roku życia.

To właśnie oni najwięcej korzystają z social mediów oraz identyfikują się z influencerami, którzy najczęściej są w podobnym wieku. Dzięki dobrej i mocnej więzi oraz podobnym zainteresowaniom i sposobie komunikacji influencerzy są w stanie promować produkty w sposób nienachalny, ale jednocześnie skuteczny i wpływający na pozytywny wizerunek marki.

Kim są influencerzy?

Influencerzy są medialnymi osobami, które pojawiły się na „internetowej scenie” stosunkowo niedawno. Szybko jednak zdobyły one rzeszy fanów, a ich publikacje są szeroko udostępniane oraz komentowane w mediach społecznościowych i w innych kanałach. Mogą oni zajmować się różną tematyką. Dzięki temu mają sprecyzowaną grupę odbiorców, co ułatwia prowadzenie kampanii reklamowych dla innych marek.

Miejscem, gdzie możemy zauważyć ich największą aktywność oraz liczbę są oczywiście media społecznościowe. Facebook czy Instagram pozwolił na stanie się gwiazdą niejednej osobie, która wyróżniała się contentem i zgromadziła wokół siebie niemałą publikę.

Jednakże influencerzy nie ograniczają się wyłącznie do mediów społecznościowych. Niejednokrotnie prowadzą oni równoległe kanały na YouTube, czy też piszą blogi. Najczęściej wszystkie te działania są ze sobą powiązane, a odbiorcy influencerów gromadzą się wokół kilku kanałów jednocześnie.

Zarobki influencerów

Sprawdzenie, ile mogą zarabiać poszczególni influencerzy, nie jest prostą sprawą. Wynika to z kilku rzeczy, przede wszystkim jednak ich dochód może pochodzić z różnych źródeł. Ponadto nie każdy chce podawać swój rzeczywisty zarobek w obawie o krytykę, czy też szkodliwe działania ze strony konkurencji.

Zarobki influncerów mogą pochodzić bezpośrednio z lokowania produktu, polecania go, czy też testowania. Jednakże wiele z tych osób szuka źródła dochodu także na inny sposób, na przykład za pomocą programów AdSense, które umożliwiają wyświetlanie reklam na stronach internetowych, jak też przy filmach na YouTube.

To, ile zarobi dany influncer, zależy także od jego rozpoznawalności. Popularne osoby w mediach społecznościowych, czy z blogosfery mogą na jednej publikacji zarobić nawet kilka tysięcy złotych. Z kolei te mniej rozpoznawalne muszą zadowolić mniejszą kwotą. W grę wchodzą także inne formy zapłaty, takie jak bartery, czyli dostarczanie produktów, czy też usługi za reklamę na swoim koncie.

Jak zacząć czerpać korzyści z influencer marketingu?

Influencer marketing to szansa dla wielu marek. Wcale nie potrzebujemy dysponować sporym budżetem, aby z niego skorzystać. Tak naprawdę wystarczy nam umowa barterowa pomiędzy kilkoma influnecerami o zasięgu 5-10 tysięcy, aby zobaczyć efekty.

Żeby jednak kampania okazała się sukcesem, warto jej pomóc, poprzez wybranie odpowiednich osób do promocji naszej marki. Dlatego, jeżeli chcemy reklamować kosmetyki, a naszą grupą docelową są młode kobiety, to warto poszukać influencerki, która zajmuje się branżą beauty i jest w podobnym wieku. Natomiast jeśli chcemy docierać do starszych widzów, powinniśmy nawiązać współpracę z osobami, którzy docierają właśnie do takiej publiki.

Sprawdzajmy zatem zasięgi oraz to, jakie osoby najczęściej obserwują dany profil. Ważnym kryterium powinna być dla nas także aktywność użytkowników. Jeśli pod publikacjami influencera nie ma komentarzy, udostępnień ani polubień, nie warto angażować się w taką współpracę. Postąpmy podobnie również wtedy, kiedy zauważymy intensywną aktywność osób z podejrzanych kont. Tego rodzaju komentarze mogą być zwykłym spamem, opłaconym przez influencera prowadzącego dany profil.

Żeby zapewnić sobie spokój oraz efektowną kampanię, warto skorzystać z pomocy specjalistów, czyli agencji marketingowej, która ma już doświadczenie we współpracy z influencerami. Zajmie się ona nie tylko wyborem odpowiednich osób, ale zadba także o właściwy wizerunek oraz skuteczną strategię. Dzięki takim rozwiązaniom influencer marketing może nam przynieść duże korzyści w bardzo krótkim czasie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here