Zbieranie statystyk umożliwia nam nie tylko sprawdzenie witryny, ale także porównanie jej do innych domen. W tym celu należy skorzystać z dedykowanych narzędzi, które pozwalają na zbieranie i segmentowanie wybranych danych. Sprawdzamy, jakie statystyki są najczęściej wykorzystywane i które narzędzia pomogą nam je uzyskać.

Jakie statystyki możemy sprawdzić?

Statystyki to najlepszy przyjaciel specjalistów od spraw marketingu. To właśnie dzięki nim możemy sprawdzić skuteczność kampanii reklamowych oraz dostosować je do obecnej sytuacji w internecie. W tym celu wykorzystują narzędzia analityczne, które zbierają informacje o pozyskanym ruchu na stronie.

Dzięki podpiętemu na stronie kodowi analitycznemu i zewnętrznym narzędziom możemy pozyskać takie dane jak:

– ilość odwiedzin w danym okresie

– źródło ruchu

– współczynnik ruchu

– liczba wyświetleń strony

– backlinki oraz anchory

– domeny konkurencji

– średni czas trwania sesji

– słowa kluczowe, dzięki którym użytkownik wszedł na na naszą stronę

Co nam daje analiza danych?

Dzięki odpowiedniej segmentacji oraz analizie danych jesteśmy w stanie wysunąć wiele ważnych dla nas wniosków. Dlatego warto wdrożyć czym prędzej rozbudowane statystyki, jakie oferuje na przykład darmowe narzędzie Google Analytics.

Z pozyskanych danych bez trudu możemy przeanalizować naszą grupę docelową. Sprawdzimy nie tylko jej płeć, ale także wiek czy lokalizację. Dowiemy się również jaki odsetek odwiedzających stanowią nowi i powracający użytkownicy.

Ważne jest także sprawdzenie, które źródła generują nam najwięcej konwersji. Dzięki temu poznamy najbardziej skuteczne kampanie, a nawet poszczególne wpisy czy artykuły na naszej stronie. Google Analytics daje nam możliwość mierzenie różnych celi, które są dla nas ważne. Może to być zarówno odwiedzenie konkretnej strony, jak i czas trwania sesji czy głębokość odwiedzin.

Nie zapominajmy ponadto o powiadomieniach o błędach i sprawdzaniu stanu witryny, co jest możliwe dzięki drugiemu narzędziowi od Google Search Console. To właśnie w nim możemy zgłosić niedawno powstałą witrynę.

Narzędzia wewnętrzna do zbierania statystyki

Narzędzia analityczne możemy podzielić na wewnętrzne oraz zewnętrze. Do wewnętrznych zaliczamy przede wszystkim te, które podpinamy do naszej strony poprzez kod JavaScript. Głównym z nich jest oczywiście Google Analytics. To bezpłatne narzędzie od giganta z Mountain View dostarcza nam wielu szczegółowych informacji i raportów, które możemy segmentować w celu wysunięcia odpowiednich wniosków. Znajdziemy na nim nie tylko dane z wejść organicznych, ale także z kampanii płatnych lub z mediów społecznościowych.

Warto także zainteresować się Jetpackiem, który jest wtyczką wykorzystywaną na WordPressie. Jest to kolejne darmowe narzędzie, umożliwiające nam śledzenie statystyk w internecie. Do jego unikalnych narzędzi należy między innymi funkcja Publikuj, za pomocą której WordPress automatycznie wysyła na nasze media społecznościowe informacje o najnowszym wpisie.

Osoby, które inwestują dużo w reklamy na Facebooku, powinny zainteresować się narzędziem Facebook Pixel. Podobnie jak w przypadku Google Analytics jest to kod, który podpinamy do naszej witryny. Dzięki temu uzyskujemy możliwość mierzenia konwersji, dokonanych poprzez przejście z reklamy w mediach społecznościowych. Facebook Pixel pozwoli nam także na jeszcze lepszą optymalizację reklam i do korzystania z remarketingu.

Programy zewnętrzne

Z kolei narzędzia zewnętrzne to z reguły płatne oprogramowanie, które pozwolą nam na analizę słów kluczowych, linków i porównania danych z konkurencją. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze z nich.

Semstorm

Semstorm to polskie narzędzie, które jest niezastąpione w przypadku analizy widoczności naszej witryny. Sprawdzimy na nim słowa kluczowe w TOP10, ilość wejść, czy też pozyskany ruch zarówno z wyszukiwań organicznych, jak i płatnych. Ponadto dane możemy również zestawić z konkurencyjnymi domenami.

Senuto

Senuto to kolejne polskie oprogramowanie. Podobnie jak Semstorm umożliwia ono analizę słów kluczowych. Oprócz monitorowania naszej pozycji na wybrane frazy narzędzie dostarcza nam również możliwość analizy stron konkurencji, kanibalizacji podstron, jak też sprawdzeniu pozyskanych oraz utraconych słów kluczowych.

Ahrefs

Ahrefs jest z kolei narzędziem przydatnym w procesie linkowania. Za jego pomocą możemy przeanalizować wygasłe linki, ich statystyki, a także porównać je z konkurencją. Narzędzie jest wykorzystywane głównie przez osoby, zajmujące się marketingiem zawodowy, jak specjaliści SEO oraz webmasterzy.

Podsumowanie

Chcąc zbierać statystyki ze strony internetowej, możemy spotkać się z wieloma narzędziami. Niewątpliwie jednak najpowszechniejszym z nich jest Google Analytics. Za jego wyborem przemawia między innymi wiarygodność, rozbudowane dane, a także bezpłatne oprogramowanie, które bez trudu przypniemy do naszej witryny. Z kolei, jeśli chcemy poznać słowa kluczowe oraz linki konkurencji, warto skorzystać z programów zewnętrznych, które umożliwiają porównanie kilku domen względem siebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here