Nasza strona internetowa jest oceniana nie tylko przez użytkowników, ale także przez roboty wyszukiwarki. To właśnie od ich oceny zależy, na jakiej pozycji się znajdziemy. Czynników, które determinują rozkład wyników w wyszukiwarce, jest bez liku. Poniżej przedstawiamy listę najbardziej kluczowych kryteriów, na które warto zwrócić uwagę w czasie pozycjonowania.

PageRank a pozycja strony

Omawiając pozycję witryny, nie należy pominąć kwestii PageRank. Był to bowiem pierwszy algorytm opracowany przez wyszukiwarkę Google. Mówił on o jakości strony, nadając jej wartość od 0 do 10, gdzie 0 było najsłabszym wynikiem, a 10 – najsilniejszym.

Czy w tej chwili PageRank ma udział przy ustalaniu kolejności wyników? W 2016 roku jego dane przestały być widoczne. Z tego powodu nie ma pewności, czy są nadal wykorzystywane przez wyszukiwarkę. Tym bardziej  że sami nie mamy dostępu do tych informacji.

Zamiast PageRank możemy zaś skorzystać z innych mierników, jakie zostały opracowane przez zewnętrzne narzędzia SEO. Należą do nich między innymi Trust Flow, stworzone przez Majestic oraz Domain Rating, który dostępny dzięki Ahrefs.

Wpływ wieku domeny

Pierwsze wyniki wyszukiwania są bardzo często okupywane przez starsze witryny. Czy oznacza to, że mają one pierwszeństwo? Warto spojrzeć na to zagadnienie z kilku stron. Przede wszystkim zwróćmy uwagę, że im witryna dłużej funkcjonuje, tym miała więcej czasu oraz możliwości, aby zdobyć zaufanie wyszukiwarki.

Nie oznacza to jednak, że wiek domeny wystarczy, aby zająć miejsce na pierwszej stronie. Istnieje przecież wiele witryn, które znajdują się w ogonie wyników pomimo tego, że zostały założone lata temu. Tylko nieustanna praca nad stroną pozwala osiągnąć zadowalające efekty. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie, aby nowa witryna okazała się lepsza od pozostałych stron.

Odkupienie domeny z dłuższym stażem ma sens dla pozycjonowania tylko wtedy, kiedy sprawdzimy dobrze jej historię. Może się bowiem okazać, że strona ma nieciekawą przeszłość i był na nią nałożony filtr bądź inna kara ze strony Google. Wtedy pozycjonowanie pochłonie nam znacznie więcej czasu i dłużej będziemy czekać na efekty.

Linki prowadzące do strony internetowej

Linki z innych stron, które prowadzą do naszej witryny, mają duże znaczenie dla kampanii SEO. To właśnie dzięki nim strona zyskuje dodatkowy ruch. Pozyskiwanie linków do naszej witryny wspomaga jej pozycjonowanie. Algorytmy Google uznają bowiem wtedy, że dana strona jest polecana przez innych użytkowników, a co zatem idzie, zawiera ciekawe informacje.

Znacznie bardziej aniżeli ilość linków, jest ważna ich jakość. Im trudniej zdobyć odnośnik, tym więcej mocy może nam on przekazać. Dlatego sprawdzajmy, z jakich źródeł one pochodzą i czy mają pozytywny wpływ.

Odnośniki możemy zdobywać z wielu miejsc w internecie. Warto zachować ich naturalnych charakter. W tym celu pamiętajmy o dywersyfikacji i pozyskiwaniu odnośników z różnych źródeł. Mogą to być zarówno publikacje zewnętrze, artykuły sponsorowane, strony lokalne, jak i media społecznościowe czy fora internetowe.

Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę

Tworząc stronę internetową, zależy nam przede wszystkim na wykonaniu projektu, który będzie przyjazny użytkownikowi. Nie możemy jednak zapominać, że musi ona być także możliwa do odczytania przez roboty wyszukiwarki, które ludźmi nie są.

Dlatego też przy tworzeniu witryny posługujemy się kodem HTML, który informuje o rozmieszczeniu elementów oraz ich znaczeniu. To w nim zawrzemy nagłówki, cytaty, odnośniki itd. użytkownik zaś zamiast kodu zobaczy zoptymalizowaną, przyjemną w odbiorze witrynę.

Nie bez znaczenia są także atrybuty, jakie umieszczamy w przypadku zdjęć. Tak zwany tekst alternatywny ma za zadanie poinstruowanie robota, co przedstawia dana grafika. Wyświetli się on również użytkownikowi, kiedy z jakichś powodów ładowanie się obrazu nie zakończy się sukcesem. Odpowiednie oznaczanie zdjęć umożliwia ich właściwą klasyfikację, dzięki czemu mają one szansę pojawić się pod dane słowa kluczowe w Google Grafika.

Wykorzystaj wartościowe treści

Ostatnią, ale równie istotną kwestią, są wartościowe treści, które publikujemy na swojej stronie. Pamiętajmy jednak, że ładne słowa to nie wszystko. Muszą one nie tylko być ciekawe dla odbiorcy, ale także dla wyszukiwarki.

Żeby zatem zbudować wartościową stronę, warto zadbać o częste publikowanie oraz aktualizowanie treści. Nasyćmy je ważnymi dla nas słowami kluczowymi i dobierajmy tematy względem naszej grupy docelowej.

Warto także posłużyć się Topical Authority, który odzwierciedla autorytet, jaki posiada nasza witryna w danym temacie. Google wyróżnia strony, które publikują wartościowy i merytoryczny content. Zamiast zatem wrzucać wszystkie tematy do jednego worka, dobrze jest zawęzić zagadnienia do naszej dziedziny i przygotowywać rzetelne artykuły do nich. Dzięki temu roboty wyszukiwarki, działając na podstawie algorytmu Panda czy Koliber, uznają naszą stronę za wartościową, podobnie zresztą jak użytkownicy, którzy odnajdą na niej odpowiedź na nurtujące ich pytania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here