Z programu AdSense korzysta zdecydowana większość wydawców stron internetowych. Jest to najprostszy sposób na zarobek oraz emisję reklam w obrębie swojej witryny. Jak jednak przystąpić do programu i generować coraz większy przychód? Podpowiadamy, jak wykorzystać AdSense w pełni jego możliwości.

Czym jest program AdSense

AdSense jest programem stworzonym przez Google w 2003 roku. Od tego czasu umożliwia on praktycznie wszystkim wydawcom stron umieszczanie reklam na swoich witrynach i generowanie tym samym przychodu, kiedy ktoś w nie kliknie. Mogą one przybierać formę graficzną, tekstową, multimedialną, jak też video.

Reklamy te pojawiają się jednak nieprzypadkowo. Są one związane z narzędziem GoogleAds, które z kolei jest dedykowane reklamodawcom, emitującymi reklamy na sieć reklamową Google. Wyszukiwarka dopasowuje ich zawartość do zainteresowań użytkownika, tematyki danej strony, jak też wcześniej odwiedzanych witryn.

Program AdSense jest najczęściej wybieranym narzędziem do zarabiania online. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że nie wymaga od nas dodatkowego wkładu. Wystarczy być właścicielem witryny oraz przystąpić do programu, aby czerpać dodatkowy dochód. Jego wysokość jest uzależniona od liczby kliknięć w reklamy, a zatem im bardziej nasza strona jest popularna i często odwiedzana, tym więcej możemy z niej zarobić poprzez automatyczne wyświetlanie reklam w jej obrębie.

Jak zwiększyć swój dochód z AdSense?

Żeby zarabiać na AdSense, nasza strona musi być często odwiedzana, a co za tym idzie – musi być wartościowa dla użytkowników, aby ci odwiedzali ją ponownie. Jak zatem poprawić jakość swojej strony? Tutaj na scenę wkraczają  narzędzia SEO, polegające na optymalizacji oraz pozycjonowaniu witryny. Obok nich pojawia się również content marketing, czyli dostarczanie treści jak najwyższej jakości. Jak wprowadzić zmiany tego rodzaju w życie?

Unikalna i ciekawa treść

Google promuje strony, które wnoszą dodatkową wartość. Żeby tak się stało, muszą być one nasycone ciekawymi, inspirującymi i unikalnymi artykułami. To właśnie one są jednym z najważniejszych czynników rankingowych, powodującym, że strona wyświetla wysoko w wynikach wyszukiwania. Dlatego warto na bieżąco dodawać nowe treści w obrębie swojej strony, na przykład na firmowym blogu na tej samej domenie.

Optymalizacja SEO

Pod pojęciem optymalizacji można rozumieć wiele aspektów. Jednakże powinno nam zależeć przede wszystkim na poprawieniu aspektów technicznych i jakościowych na stronie. Odpowiednia struktura strony wraz z mapami witryny i czytelnym kodem HTML przyczynia się znacznie do lepszej pozycji, która będzie nam generować wysoki ruch.

Nasycenie słowami kluczowymi

Pozostając w temacie SEO, nie zapominajmy również o nasyceniu naszej strony słowami kluczowymi. Warto zatem wybrać jak najwięcej fraz, które są wyszukiwane często przez użytkowników, a jednocześnie odpowiadają naszej ofercie. Tym sposobem nakierujemy do siebie ruch osób, które chcą skorzystać z naszych produktów, czy też usług.

Trzymanie się zasad AdSense

Adsense jest programem ogólnodostępnym, aczkolwiek posiada on swój wewnętrzny regulamin, który określa, na stronach, z jaką treścią nie będzie on publikować swoich reklam. Jest to oczywiście niewielki wycinek stron, które mogą wzbudzać kontrowersje. Jeśli jednak chcemy się upewnić, że nasza witryna nie będzie łamała zasad AdSense, możemy sprawdzić takie informacje w Centrum Promocji.

Jak to robi konkurencja, czyli podglądanie stron z naszej branży

Patrzenie na to, co robi konkurencja, jest jak najbardziej naturalnym zachowaniem w marketingu internetowym i nie ma ono nic wspólnego z kopiowaniem. Jeśli jesteśmy nowymi wydawcami strony, inspirowanie się innymi witrynami może być bardzo pomocne.

Wiele stron, które korzysta z programu AdSense, umieszcza reklamy tak, aby w żaden sposób nie przeszkadzały one w odbiorze treści. W tym celu banery reklamowe pojawiają się w okolicach nagłówków, stopek, w samej treści, jak też na panelach bocznych. Ich rozmiar jest dostosowywany do bloku tekstu, dzięki temu możemy zachować spójny wygląd strony.

Ponadto warto zwrócić uwagę na samą estetykę witryny. W przypadku różnych branż może być ona odmienna. Dobrze zatem mieć rozeznanie, na jakie wspólne elementy stawia nasza czołowa konkurencja.

Dla kogo jest program Adsense

Program AdSense jest uniwersalnym i bezpłatnym narzędzie do zarabiania na wyświetlaniu reklam. Może z niego korzystać zdecydowana większość witryn. Skąd zatem wiedzieć czy jest to rozwiązanie dla nas? Najlepiej je po prostu wypróbować. Rejestracja w programie nie jest obciążona żadnymi kosztami ani obowiązkami. Dzięki niej sprawdzimy, czy nasza witryna może czerpać z tego dodatkowy dochód i podjąć decyzję na podstawie własnych obserwacji.

Niewątpliwie jednak jeśli chcemy, aby nasza strona zarabiała sama na siebie, potrzebujemy w tym celu poświęcić czas w jej pozycjonowanie oraz optymalizację. Obszar SEO warto powierzyć specjalistom z agencji marketingowej, która zajmie się warstwą techniczną oraz jakościową strony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here