Prowadzenie bloga wydaje się jednym z najprostszych sposobów na dodatkowy zarobek online. Najlepsi blogerzy zarabiają po kilkanaście tysięcy złotych na samych publikacji. Jak jednak dojść do tego poziomu, zaczynając od podstaw? Dobrze przygotowana strategia oraz znajomość różnych możliwości jest kluczem do osiągnięcia spodziewanych rezultatów.

Zarobki blogerów

Blogerzy czy też influencerzy i liderzy opinii mogą zarabiać różne kwoty, które wahają się od minimalnej krajowej po sumy powyżej 10 tysięcy złotych. Wszystko zależy od tego, jak stabilną i rozpoznawalną markę wyrobił sobie bloger i od współprac, jakie nawiązuje. Sprawdzenie ogólnych cen za publikację blogowe może być niemiarodajne.

Trzeba również pamiętać, że zdecydowana większość blogerów nie zarabia ze swojego bloga ani złotówki. Bez określonego celu zarobkowego, pomysłu na siebie oraz siły przebicia, początkująca osoba może nie odnaleźć się w blogowej sferze i zarobi mało lub też wcale.

Jak prowadzić bloga?

Żeby zacząć zarabiać na swoim blogu trzeba przyciągnąć reklamodawców, którzy zobaczą na naszej stronie potencjał. Czym zatem powinna się ona wyróżniać od innych blogów?

Reklamodawcy będą zwracać uwagę na kilka czynników przy wyborze blogów. Rzeczą niewątpliwie najbardziej istotną jest zasięg strony. Oprócz na liczbę odwiedzin spójrzmy także na aktywność użytkowników. Im więcej komentarzy i udostępnień, tym nasz blog staje się coraz popularniejszy w wynikach wyszukiwania.

Jak jednak zachęcić użytkowników do interakcji i kolejnych odwiedzin? W grę wchodzi nasza indywidualność oraz wyróżnienie się na tle innych blogów. Warto zatem mieć pomysł na siebie, jak i na treść, którą prezentujemy. Nasz blog musi być atrakcyjny dla potencjalnych reklamodawców oraz użytkowników, ale nie może być jedną wielką reklamą, która będzie skutecznie od siebie odpychać.

Szukając pomysłu na siebie, warto zdecydować się na jedną, konkretną kategorię. Blog prowadzony na kilka tematów, które nie są ze sobą powiązane, jest nie tylko trudny do ogarnięcia, ale także mało skuteczny. Lepiej jest się skupić na dostarczaniu jak najlepszej treść w obrębie jednej tematyki. Dzięki temu w pełni zgłębimy temat i wykażemy się profesjonalizmem.

Źródła zarobku na blogu

Na blogu można zarabiać na kilka sposobów. Ich wybór zależy od tematyki i rodzaju strony, jaką prowadzimy. Jednakże w wielu przypadkach warto zdecydować się na każdą z nich, aby zwiększyć  swój zarobek. Zachowując umiar oraz naturalność, osiągniemy najlepsze rezultaty.

System reklamowy AdSense

Jest to jedna z najczęściej wykorzystywanych metod zarobku online. Nie wymaga od nas wysiłku ani dodatkowej pracy. Jednakże zysk z niej jest niewielki. AdSense wyświetla na naszym blogu reklamy, które są dopasowane do tematyki witryny. Nasz zarobek jest wtedy, kiedy użytkownik w nią kliknie, czy też wykona pożądaną akcję. To, ile zarobimy dzięki AdSense, jest zatem uzależnione od ilości wejść na naszą stronę.

Programy partnerskie

Programy partnerskie są również sposobem reklamy innych witryn. Żeby do nich przystąpić, należy nawiązać współpracę z daną marką, która będzie nam wypłacała pieniądze za wejścia z naszej strony. Programy partnerskie działają najczęściej pod postacią linków, jakie umieszczamy w treści naszych artykułów. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby link wyświetlał się również jako grafika reklamowa. W przypadku programów partnerskich warto nawiązywać współpracę tylko z markami, co do których mamy zaufanie, a zapisy w umowie są przejrzyste oraz się z nimi zgadzamy.

Artykuły sponsorowane

Z całą pewnością na artykułach sponsorowanych możemy zarobić najwięcej. Jednakże, żeby opłacały się one również reklamodawcom, nasz blog musi być naprawdę na najwyższym poziomie. Dlatego warto dbać o jego optymalizację oraz dostarczanie jak najlepszych treści od samego początku. Tym sposobem możemy zajmować wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania oraz stać się rozpoznawalnymi. Dzięki temu za jeden artykuł sponsorowany możemy zarobić od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy.

Oferowanie swoich usług

Jeśli mamy już silną pozycją a nasza witryna jest chętnie odwiedzana przez użytkowników, warto się zastanowić nad promocją samych siebie. Prowadzenie szkoleń, udostępnianie płatnych materiałów, a nawet otwieranie własnych sklepów internetowych – jeśli jesteśmy marką samą w sobie, ogranicza nas tylko wyobraźnia. Niewątpliwie jest to cel bloga, do którego dąży większość.

Wykorzystanie social mediów

Prowadząc bloga, nie warto ograniczać się tylko do niego. Obecnie jednym z najskuteczniejszych środków komunikacji są social media. Nie zaniedbujmy zatem naszego Instagrama, czy też Facebooka. Postawmy na wzmocnienie własnej marki oraz zbudowanie społeczności także w tych kanałach. W wielu przypadkach potencjalni reklamodawcy mogą być bardziej zainteresowani kampanią na social mediach, aniżeli na naszym blogu.

Zasięg ma moc i warto go wykorzystać do promowania wysokojakościowych firm, których działalność jest zgodna z tym, co sami publikujemy. Dostarczając jak najlepszą treść oraz budząc zaufanie użytkowników, dojdziemy do pozycji znaczącego się blogera. Kiedy poświęcimy swój czas oraz będziemy regularnie publikować, zarobek przyjdzie do nas o wiele łatwiej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here