Teksty są dźwignią internetu. To właśnie one opisują nasze usługi, produkty, rozwiązują problemy oraz zachęcają do wybrania naszej marki. Jak jednak napisać tekst pod SEO, czyli taki, który będzie przyjazny nie tylko użytkownikowi, ale także wyszukiwarce?

Dlaczego pisanie tekstów pod SEO jest ważne?

Wyszukiwarka Google stawia przed stronami internetowymi coraz większe wyzwania. Nowe algorytmy, zmiany, a z tyłu odczuwalny oddech konkurencji – marketing online nie daje o sobie zapomnieć. Dlatego, jeżeli chcemy osiągnąć duży efekt musimy stale kontrolować sytuację.

Zmiany algorytmu Google dotykają jednakże przede wszystkim aspektów technicznych na stronie. To właśnie takie elementy jak kod witryny, responsywność oraz dodawane atrybuty wywołują spore zamieszanie w świecie SEO.

Jak jednak sytuacja wygląda w przypadku treści? Otóż wciąż są one jednym z głównych czynników rankignowych. Jednakże wytyczne wobec nich nie zmieniają się co drugi dzień. Niezmiennie nasze publikacje muszą być unikalne, wartościowe dla odbiorcy oraz zoptymalizowane pod SEO.

Ostatnią dużą zmianą w przypadku tekstów był algorytm Panda, wprowadzony przez Google prawie dekadę temu – w 2011 roku. Wskutek jego strony, które zawierały spam, lub też kopiowały z innych witryn, były karane pogorszeniem widoczności. Od tego czasu nastała era tekstów SEO oraz content marketingu.

Słowa kluczowe, najważniejsze w tekście

Tekst napisany pod SEO musi przede wszystkim być skuteczny zarówno w sprzedaży, jak i w pozycjonowaniu. Dlatego też specjaliści SEO typują listę słów kluczowych, które mają być zawarte w treści. Są one wybierane na podstawie dostępnych danych uwzględniających takie parametry jak popularność wyszukiwania oraz konkurencja.

Za pomocą słów kluczowych jesteśmy w stanie dotrzeć do użytkowników, którzy poszukują właśnie naszych usług, czy też produktów. Dlatego tekst napisany pod SEO musi je koniecznie zawierać. Jednakże uważajmy na zbytnie upychanie słów kluczowych. Nasycenie nimi w treści nie powinno być większe aniżeli kilka procent. W innym przypadku tekst będzie brzmiał bardzo nienaturalnie, co nie ujdzie uwadze ani robotom wyszukiwarki, ani użytkownikom.

Jakie zatem słowa kluczowe wybrać? Przede wszystkim takie, które są najczęściej wyszukiwane. Pamiętajmy przy tym, że na najpopularniejsze wyrażenia jest zawsze największa konkurencja. Co prawda mogą one nam zagwarantować duży ruch, jednakże nie musi on się przełożyć na dokonywane konwersje. Zamiast tego warto wybierać słowa szczegółowe, które wyszukują użytkownicy faktycznie zainteresowani danym produktem.

Co musi zawierać tekst w internecie?

W przypadku niektórych tekstów możemy odnieść wrażenie, że zostały one napisane tylko po to, aby wypełnić lukę pomiędzy słowami kluczowymi. Jednakże ich cel jest zgoła odmienny. Pomimo tego, że słowa kluczowe są istotne, to stanowią one integralny dodatek do wartości, jaką dany tekst ma ze sobą nieść.

O jakiej wartości mowa? Przede wszystkim treść publikowana w internecie musi być pisana w konkretnym celu, a najlepiej, żeby cel ten w jakiś sposób pomagał, przekazywał wiedzę użytkownikowi. W ten sposób zwrócimy na siebie uwagę. Dostarczając informacje, wskazówki i przedstawiać rozwiązanie problemu – zyskamy wizerunek eksperta. Z kolei sam produkt, czy usługa, jaką oferujemy, nie będzie nachalnie wysuwać się na pierwszy plan.

Jaki efekt możemy zaobserwować? Jeżeli nasz tekst przykuje uwagę i zaciekawi, istnieje duża szansa na polecenie go dalej przez użytkowników w mediach społecznościowych. To zaś może doprowadzić do efektu kuli śnieżnej, czyli jeszcze większego ruchu na stronie i dalszych polubień. Ta forma pozycjonowania zawsze będzie lepsza od setek kupionych publikacji o wątpliwej jakości.

Optymalizacja tekstu pod SEO

O tym, że tekst musi być unikalny, czyli nieskopiowany z innych źródeł (nawet naszych) już pisaliśmy. Dlatego warto teraz przejść do aspektu technicznego, czyli formatowania treści, aby wyszukiwarka miała możliwość ich poprawnego odczytania.

Optymalizacja treści powinna przede wszystkim obejmować wstawienie nagłówków HTML, które wyróżniają tytuł, jak i poszczególne akapity. Natomiast sama długość przygotowanego tekstu powinna mieścić się w granicach co najmniej 2000-2500 znaków ze spacjami.

Artykuł dobrze również uatrakcyjnić grafikami. Dzięki nim nawet dłuższe treści będą chętniej czytane. Pamiętajmy jednakże o skompresowaniu zdjęcia, aby nie było ono większe aniżeli 400 kb. Ponadto dodajmy tekst alternatywny, który będzie zawierał słowo kluczowe oraz opis tego, co znajduje się na zdjęciu.

Na koniec warto poruszyć równie istotny aspekt linkowania wewnętrznego. Polega on na umieszczeniu w treści odnośnika prowadzącego do innej części witryny. Taki zabieg pomoże w dużym stopniu w pozycjonowaniu, jak też w indeksacji pozostałych podstron. Ponadto linki wewnętrzne w formie menu okruszkowego, mogą pokierować użytkownika do innych części strony, a co za tym idzie – zatrzymać go na dłużej.

Dzięki tym prostym zabiegom możemy w dużym stopniu wspomóc SEO naszej strony. Dlatego też twórzmy teksty nie tylko pod SEO, ale również dla zwykłych użytkowników, którzy będą je czytać.  To właśnie takie treści odniosą skutek, a my będziemy bezpieczni na wypadek zmian algorytmu i przetasowania wyników wyszukiwania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here