Ponad ¾ użytkowników szuka za pomocą smartfonów usług znajdujących się w ich okolicy. Pozycjonowanie lokalne pomoże nam wykorzystać ten fakt i przekuć go na nowych klientów. Kto powinien skorzystać z tego rozwiązania oraz jak zacząć?

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne ma za zadanie pomóc użytkownikom odszukać usługi, znajdujące się w ich najbliższym otoczeniu. W tym celu wykorzystuje on specjalne mechanizmy, wykorzystujące naszą lokalizacją i w ten sposób generować dla nas indywidualną listę z wynikami. Znajdują się na niej dodatkowo wizytówki z danymi teleadresowymi, jak i mapa Google.

Dlatego też, jeśli wyszukujemy tę samą usługę taką jak fryzjer czy mechanik samochodowy w dwóch różnych miastach, możemy zaobserwować, że wyniki znacznie różnią się od siebie. Ma na to wpływ nie tylko nasza lokalizacja, ale także historia wcześniejszych wyszukiwań.

Określając swoją lokalizację jeszcze w dokładniejszy sposób, wpisując na przykład nazwę dzielnicy, jak nas interesuje, otrzymamy jeszcze  dokładniejsze wyniki, zawężone do podanego przez nas regionu.

Kto może skorzystać z pozycjonowania lokalnego

Wyszukiwanie lokalne to szansa dla wielu przedsiębiorstw, które działają w danym regionie. Prawie 90% użytkowników smartfonów wyszukuje usług właśnie w ten sposób. Skorzystać na tym mogą przede wszystkim firmy takie jak: mechanicy samochodowi, fryzjerzy, hotele, punkty usługowe, a także branża gastronomiczna i rozrywkowa, czyli wszelkie restauracje puby, kluby, kina oraz teatry. Lista oczywiście jest znacznie dłuższa i nie w sposób wymienić wszystkie usługi, dlatego warto samodzielnie zastanowić się, czy w naszym przypadku warto postawić na pozycjonowanie lokalne lub też wzmocnić ogólne słowa kluczowe.

Jakie zalety może przynieść pozycjonowanie lokalne?

Jeśli do naszego punktu przychodzą głównie osoby, przebywające w pobliżu, to znak, że pozycjonowanie lokalne to najlepsza droga do reklamy oraz komunikacji naszej marki. Przemawiają także za tym statystki. Zdecydowana większość z nas, bo aż 88%, wyszukuje na swoim telefonie lokalne punkty. Przede wszystkim są to punkty gastronomiczne, ale także sklepy, siłownie i inne usługi rozrywkowe.

Co zatem zyskujemy dzięki pozycjonowaniu lokalnemu? Przede wszystkim zwiększamy swój zasięg. Będziemy docierać do użytkowników, którzy potrzebują naszych usług na dany moment, co polepsza naszą sprzedaż.

Ponadto nie zapominajmy także, że pozycjonowanie lokalne to także większa przestrzeń, na której możemy się pojawić. Kiedy dany użytkownik wyszukuje najbliższe punkty, informacja o nas może się pojawić nawet w trzech miejscach: na standardowej liście z wynikami, organicznej, jako wizytówka oraz na mapie Google. Tak duża powierzchnia sprawia, że zwiększamy swoją skuteczność pod kątem liczby odwiedzin strony, czy też wykonania telefonu.

Jak prawidłowo pozycjonować lokalnie

Na początek warto sobie zdać sprawę, że pozycjonowanie lokalne nie różni się w dużym stopniu od pozycjonowania ogólnego. W obu przypadkach mamy do czynienia z tymi samymi zabiegami, mającymi na celu optymalizację stronę, linkowanie oraz dostarczenie jak najlepszego contentu. W przeciwieństwie jednak do pozycjonowania ogólnego, w tym przypadku warto zadbać o nasycenie strony, czy też publikacji zewnętrznych o lokalne słowa kluczowe, pojawiające się w sąsiedztwie ogólnych fraz.

Google Moja Firma – tworzenie wizytówki

Zabieg ten jest najważniejszy, aby wyświetlać się na liście wizytówek, czy też na mapie Google. Do Google Moja Firma może przyłączyć się w zasadzie każda witryna, która posiada fizyczny adres.

W tym celu należy podać dane o swojej firmie, takie jak adres, numer telefonu, czy też godziny otwarcia. Ważne jest także, aby wybrać prawidłową kategorię, do jakiej nasza strona należy oraz zakres naszych działań.

Następnie Google weryfikuje podane informacje, sprawdzając przesłane dane i wysyłając do nas kod weryfikacyjny na adres mailowy lub też, co zdarza się rzadziej, na adres korespondencyjny firmy. W przypadku braku zastrzeżeń, nasza wizytówka pojawi się automatycznie w wynikach wyszukiwania, jak też na mapie Google.

Optymalizacja strony pod pozycjonowanie lokalnie

Dodanie wizytówki Google jest bardzo istotne. Jednakże nie zapominajmy także o innych działaniach, które warto uwzględnić. Mowa przede wszystkim o optymalizacji oraz linkowaniu. Wzmocni to naszą pozycję w organicznych wynikach i pomoże w zdobywaniu nowych klientów.

W czasie optymalizacji warto dodać nazwy miasta, w których działamy, poprzez wpisanie ich w nagłówki stron, w treści oraz w tagach title. Przydatne mogą być także znaczniki Schema.org do podania naszych pełnych danych adresowych.

Natomiast starając się o zewnętrzne linki, dobrze postarać się o odnośniki z lokalnych stron internetowych. Będą to strony poświęcone danemu mieście, czy też wiadomościom z regionu. Dodatkowy link warto także umieścić w lokalnym katalogu firm.

Pozycjonowanie lokalne jest znacznie prostsze oraz szybsze od ogólnego i może nam zapewnić większą skuteczność. Natomiast w połączeniu z optymalizacją oraz linkowaniem wzmocnimy swoją pozycję w wyszukiwarce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here